Pyszna Rolada – nawet dla tych na diecie

Składniki

1.

– 1, 5 kg. mięsa od szynki ( może być łopatka ).
– marchewka
– sól, pieprz,
– ziarenka smaku,
– majeranek,
– listek laurowy,
– ziele angielskie,
– kostka rosołowa
– 2 ząbki czosnku,
– przyprawa do wieprzowiny
– cebula

Przygotowanie

2.

Mięso nakroić tak, by powstał " płat "
( ja zrobiłam w 2 kawałkach, dla wygodniejszego ułożenia w garnku ). Natrzeć przyprawami – sól, pieprz, majeranek, przyprawa do wieprzowiny i ziarenka smaku ( fot. nr. 1 )

Ciasno zwinąć i nałożyć elast. siatkę, lub owinąć grubą, mocną nicią. Rolady z wierzchu też natrzeć przyprawami – ale mniej.
Ułożyć w misce i obłożyć plastrami cebuli.
Przykryć folią, i zostawić w chłodnym miejscu na ok. 24 godziny.

3.

Następnego dnia – na dno garnka wyłożyć cebulę z marynaty, pokrojoną włoszczyznę, listek, ziele, kostkę rosołową
marchewkę, pokrojony czosnek
– na grubość ok. 2 cm ( ja to nazywam " drenaż " ) – fot. 3

4.

Rolady włożyć do garnka, zalać wrzątkiem z czajnika by były całe przykryte i natychmiast się zagotowały.
Gotować na b. małym ogniu ( tak jak rosół ) półtotej godziny.

5.

Po ugotowaniu ( fot. 5 ) odstawiamy przykryte do wystudzenia.
Ale – nie do wystudzenia rosolu, tylko całkowitego wystudzenia mięsa w środku. ( ja wystawiłam na balkon na ok. 7 – 8 godzin )

6.

Rolady wyjąć z rosołu, przeciąć nożyczkami siatkę – i delikatnie zdjąć. Rosół przecedzić ( ja zamroziłam – b. dobry np. do grochówki ). Rolady wstawić do lodówki.

7.

Rolada jest bardzo smaczna, miękka i soczysta – a przy tym tak " związana " że można ją kroić na cieniutkie plasterki i bez trudu nakładać – na widelcu ! – z półmiska na talerz.

Polecam, bo jest przepyszna.
Tak samo przygotowaną roladę można piec w piekarniku.
SMACZNEGO !

By przepisynaobiad1

Leave a Reply

